START arrow AKTUALNOŚCI arrow Innowacje pedagogiczne z informatyki
Innowacje pedagogiczne z informatyki PDF Drukuj Email
Innowacje pedagogiczne z informatyki w Zespole Szkół Nr 2 im. Jana Pawła II w Miechowie
 W roku szkolnym 2016/2017 w ramach pilotażowego wdrożenia programowania do edukacji formalnej we wszystkich klasach I Technikum prowadzona jest innowacja pedagogiczna „ Myślmy komputacyjnie”, a w klasie II,  w zawodzie  technik teleinformatyk -  innowacja” Myślimy komputacyjnie”.
„Naszym dążeniem jest wykształcić wśród młodzieży umiejętności, których wymaga programowanie np. analityczne i logiczne myślenie, rozwiązywanie skomplikowanych problemów. Nie oznacza to, że chcemy przygotowywać wszystkich uczniów na przyszłych programistów. Naszym celem jest rozwijanie w nich nawyków myślowych ułatwiających funkcjonowanie we współczesnym świecie. Uważamy, że programowanie to systemowe rozwiązywanie problemów (czasem bez pomocy komputera) i dlatego posługujemy się pojęciem myślenia komputacyjnego.” – piszą autorzy innowacji pedagogicznej z informatyki - Marta Pycia i Jacek Król , prowadzonej w Zespole Szkół Nr 2 im. Jana Pawła II w Miechowie.
7 listopada 2016 r. w ramach innowacji pedagogicznej realizowanej w naszej Szkole z zakresu programowania komputerowego we wszystkich klasach I Technikum oraz w klasie II Technikum w zawodzie – technik teleinformatyk uczniowie wzięli udział w XI edycji Międzynarodowego Konkursu Informatycznego "Bóbr”, powołanego do życia w 2004 roku na Litwie, a  odnoszącego się do informatyki oraz technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
Organizatorami  konkursu Bóbr w Polsce są Wydział Matematyki i Informatyki UMK w Toruniu oraz Learnetic w Gdańsku.
Konkurs Bóbr jest adresowany do uczniów we wszystkich typach szkół, jego zasady są podobne do zasad bardzo popularnego w szkołach konkursu matematycznego Kangur.  Niecierpliwie czekamy na wyniki konkursu.
 W grudniu natomiast uczniowie wymienionych klas , w ramach innowacji pedagogicznej „Myślmy komputacyjnie” wzięli udział w akcji Godzina Kodowania, organizowanej w ramach Tygodnia Edukacji Informatycznej (Computer Science Education Week, USA). Jest to największa inicjatywa edukacyjna w historii, adresowana do uczniów z całego świata. Cieszy się również dużą popularnością w Polsce.  Jej celem jest przybliżenie uczniom zagadnień informatyki w formie łamigłówek, których rozwiązanie polega na ułożeniu programów z gotowych bloczków. Bohaterami zadań są  postacie ze znanych uczniom gier (np. Minecraft). Uczniowie z dużym zainteresowaniem i dobrym skutkiem uczestniczyli w tych zajęciach.  Na kolejne miesiące planujemy inne interesujące przedsięwzięcia.

/ zs 2/
 Przykładowy obraz Przykładowy obraz Przykładowy obraz Przykładowy obraz Przykładowy obraz
Przykładowy obraz

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
© 2019 Zespół Szkół Nr 2 im. Jana Pawła II w Miechowie
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.